Hvid Pizza med svampe

Hvide pizzaer er mine favoritter, her er en vegetar version med gedefeta og et mix af portobellosvampe og østershatte. Svampene giver den fyldighed som kød ellers ville give.

Se mere

Portobello Burger

Hvis du har lyst til at spise mindre kød, kan du prøve at skifte kødet ud med svampe. De har en lidt sej konsistens som gør det som et fint alternativ til kødet.
De marinerede svampestrimlerne herfra, er også lækre i en salat.

Se mere

Kål “salat” m. røde ris og quinoa

God mættende “salat” pga. de røde ris og quinoaen der har et højt poteinindhold, her er den serveret m. hvid fisk, men kan sagtes spises uden tilbehør f.eks. til frokost.

Se mere

Bønne/Oliven salsa

Smagfuld og let salsa eller salat om man vil. Spises som den er eller med tilbehør, feks kylling.

Se mere

Wok med romanecokål, farvede gulerødder og sur/sød agurker.

Skøn og let wokret. Hvis du ikke kan få romanesco eller farvede gulerødder som ikke er i sæson så lang tid, kan du sagtens bruge alm. blomkål eller broccoli og alm. gulerødder.

Se mere

Solbær is

Smagen af sommer. Lækker og cremet pga. kombinationen af fløde og cremefraiche, men alligevel frisk og let syrlighed fra solbærene.

Se mere

Savoywrap med bagt falafel, tomatchilisalsa og raita.

Falafel er efter min mening et super alternativ til kød pga. den mæthed som kikærterne giver. denne ret er der puttet pistacienødder i falafelmassen og brugt savoykål som wraps for en sundere version eller paleo om man vil.

Se mere

Risotto med ærter, bacon og gedefeta.

Risotto er en af de retter man kan variere i alverdens afskygninger, alt efter årstid og humør. Her er en af mine favoritter, meget simpel med bacon og ærter med et tvist af gedefeta.

Se mere

Rå jordbær og chiakompot

Det her er den hurtigste og nemmeste “syltetøj” eller faktisk bærkompot der findes. Den tager 15 min. at lave, kun tre ingredienser og er super sund og sprængfyldt med omega 3 fedtsyrer og kostfibre. Det kan bruges til alt fra yoghurt tll is eller på et stykke brød.

Se mere